maanantai 10. joulukuuta 2012

voihna kuume!

 Kaikki ei ookkaan menyt ihan suunnitelmien mukaan,koska olen niin kipeä! Eilen aamulla Láhdettiin Susun kanssa káymään helluntais seurakunnassa kerittiin just ja just bussiin ja tietenkin meidän tuurilla se bussi hajosi matkalla?? joten káveltiin bussiasemalle. Musiikki oli tosi ihanaa,koska se oli meneváä ja aika nuorekasta ja oli kiva laulaa mukanan,kun pystyi ja ymmärsi santat välillá oli outoa kun jotkut ihmiset vaan huuteli "hallelujah" "amen" ja pastori oli pukeutunut ja puhuessaan kuulosti joltain markkinoijalta joka olisi pitänyt myyntipuhetta :D Kun Päästiin takaisin santa polaan etsittiin auki oleva apteekki ja ostettiin kunnon mómmöt. Käytiin kebabilla joka oli jotain aivan járkyttávää!

 noin 12cm pitká ,tehty tortilla lápyskáán  sisáltaaa maissia,porkkanaa sipulia ja mitá muuta állótyksiá...:D jái ensimmáiseksi ja viimeiseksi!!


Kaikki ei ookkaan menyt ihan suunnitelmien mukaan,koska olen niin kipeä! Eilen aamulla Láhdettiin Susun kanssa káymään helluntais seurakunnassa kerittiin just ja just bussiin ja tietenkin meidän tuurilla se bussi hajosi matkalla?? joten káveltiin bussiasemalle. Musiikki oli tosi ihanaa,koska se oli meneváä ja aika nuorekasta ja oli kiva laulaa mukanan,kun pystyi ja ymmärsi santat välillá oli outoa kun jotkut ihmiset vaan huuteli "hallelujah" "amen" ja pastori oli pukeutunut ja puhuessaan kuulosti joltain markkinoijalta joka olisi pitänyt myyntipuhetta :D Kun Päästiin takaisin santa polaan etsittiin auki oleva apteekki ja ostettiin kunnon mómmöt. Käytiin kebabilla joka oli jotain aivan járkyttávää!

Sitten kaikki muuttuikin kamalemmaksi... Vaikka otin särkylääkkeen ja ajattelin alkaa nukkumaan niin páässá vaan pyöri,kuumotti  ja olo oli niin hirveá ettei varmaan koskaan oo ollut samanlaista. Kun houstiti tuli kotiin mitattiin mun kuume 39.1 ja Láhdettiin káymáän lääkárissá. pelástuin ihan hirveesti et oonko nyt sairastunu johonki vakavampaan ja saan unohtaa Tenerifalle menon, koska mun naamaani oli ilmestynyt jotain ihme punasia pilkkuja. En tiedá yhtáán mitá kaikki tulee maksamaan koska ei ollut aikaa soittaa vakuutus yhtióón ainoastaan aluevalvojalle.....matkalla kuume oli laskenut 38 ja siellá huomattiin,ettá niitá punaisia pilkkuja oli myós kásissá ja selässá. Sitten kun kerroin vielá ihmeellisestá jalkakivustani ne páätti että on paras Láhteä sairaalaan.. ne kaksi nais láäkáriá oli todella mukavia toisin kuin Elchessá sairaalassa...

oli tosi vásy olo, kylmä ja páákipu jotain aivan járkyttáváá. Kun odotettii Láákárille páásyá nukuin hetken kunnes kuulin nimeni ja linjan várin jota pitáá seurata, sitten pomppasin heti ylós ja kysin mennáánkó? hostmama ja susku katto mua ihan kummissaan ettá minne nyt pitís menná? sitte selitin ettá ne sano mun nimeni ja ne váhán naurahti sitá kuinka kipeá olen et ei sieltá mitáán oo kuulunut kunnes takana istuva mies sano ettá kyllá mun nimi kuulu :D
Lääkári sano ettei susku saa tulla mukaan? ja kun olin kertomassa kaikista vaivoistani niin se ei edes kuunnellut mun vaivoja loppuun ja oli kauhuissaan,koska kireán paitani hihat ei noussut joten piti ottaa se pois.. se puhu tosi tórkeásti ja oli outo sitten tuli naisláákári  joka otti musta verikokeen eiká antanut mun painaa kohtaa tarpeeksi kauaa niin koko kási sárki,
susku oli vielá kysynyt hostmamalta, oonko ollut siellá sairaalassa aikasempaan kun tiesin heti mihin menná ne oli sitá sitten hetken aikaa ihmetellyt kunnes oli tajunnut ettá olin seurannut sitá oranssia viivaa :DD ne ois kans varmaan tarvinnut jonkun tarkastuksen :D

Onneksi se oli aika nopea käynti,koska se kesti vain kaksi tuntia. kaikki oli kuulemma muuten hyvin ja mulle mááráttiin kuumeláákettá. Kotona kun aloin repimáán sitá verikoe paperia irti niin se teippi oli kuin  jotain jeesusteippiá ja sitá oli hulluna ja se oli tosi tiukalla joten multa láhti oikeen nahkaa? otin kuumelääkkeen se autto tosi nopsaan ja nyt on parempi olo sisarukset jäi táksi Páiváksi meidán kanssa kotiin ,koska oli myós kipeená,mulla on parempi olo,susulla páá pipi, manuel kunnoossa ja elsaa láhdettiin just viemáán láákáriin ,koska se on oksentanut jo kolme kertaa ja sillá on kuumettaa.. kuinka ihanaa.. oon saanut jo tánáán moppailla yrjójá, saanut parit potkut kylkeen ja kaikkea muuta mukavaa nyt kuljetaan desinfiointi aineen kanssa ettei vaan saada mitáán yrjótautia!
teneriffa tááltá tullan!!!!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti